2 svar på “See you in court!

  1. Ja, det får väl bli i rätten vi ser dig; innanför betalväggen släpps vi ju inte längre.

    Det ÄR trist att Sydsvenskan valt en modell där det inte framgår redan av länken att det kostar att få titta på målet. Hur ni tror att era möjliga blivande kunder reagerar på det vore intressant att få veta (och jo, jag har frågat sydsvenskan.se:s Mattias Pehrsson. men i princip inte fått annat svar än att ”vi gör det för att vi kan”).

    Vänliga hälsningar,
    signaturen Snåljåp

  2. Ja, det där är intressant! Jag gissar att man å ena sidan kan säga att det vore en sorts service att tala om för folk som absolut inte kan tänka sig att betala att det är meningslöst att klicka. Å andra sidan kan man kanske tänka sig att besöket på sajten ändå kan vara av värde för både en sådan person och för oss – kanske läser man något annat. Kanske upplever man tydligare ”shit, nu kom jag hit IGEN, jag borde kanske ändå prenumerera digitalt”. Så var det för mig med Svenska Dagbladet. Jag läste slut på webben varje månad, och insåg till slut att detta var något som det var rimligt för mig att betala för. Men jag ska lyfta diskussionen!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *