Andreas Ekström

Intro

Andreas liten

Hittills

5C04C647-5B3C-4954-BFF6-C52AE35A335D

Föreläsningar

Böcker

Länkar

Om upphovsrätt

English

Som officiant

Marknadsidioter

I mejlkorgen:

Hej!

Jag hittade din blogg när vi skulle marknadsföra Inglourious Basterds förra sommaren och brukar titta in då och då och kolla, det finns alltid något intressant att läsa hos dig.

Vi jobbar just nu med en kampanj för att kränga biltvättar med 50 kr rabatt. Det är väl bra med billiga biltvättar, men det är inte det som är roligast med kampanjen. Det du kan göra är att skriva ett meddelande i smutsen och skicka meddelandet och 50 kr rabatt på en biltvätt till en kompis.

Hör av dig om du har några frågor.

Mvh

Den enda frågan jag har är väl den här:

Tror ni att jag är dum i huvudet?

8 Kommentarer

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Andreas Ekström, Maria. Maria said: RT @andreasekstrom: Har ni fått samma idiotmejl? http://www.andreasekstrom.se/2010/05/26/marknadsidioter/ […]



  2. Per W den 26 maj, 2010 kl 11:31

    Får mig att minnas en gång när jag och döttrarna blev omkörda av en skåpbil med orden ”I wish my wife was this dirty” inskrivet I skiten



  3. Andreas Ekström den 27 maj, 2010 kl 07:49

    Haaaaahahahahahaha! Bilhumor!



  4. Mats Lindborg den 27 maj, 2010 kl 12:25

    Hej Andreas
    Jag ber om ursäkt för att jag gjorde dig upprörd, det var ju inte riktigt tanken. Min tanke var bara att ge en idé om att man skulle kunna ha kul med den här applikationen och t ex skriva ”I wish my wife was this dirty” i smutsen, som nämns här i kommentarerna och skicka upp budskapet på Facebook. Men att du skulle skriva något på bloggen var en rejäl felbedömning från min sida. Den här bloggen hjälper inte till att sälja biltvättar, såklart. Förlåt för att jag försökte.
    Mvh
    Mats Lindborg



  5. Andreas Ekström den 27 maj, 2010 kl 12:39

    Jag blev inte direkt upprörd, men förvånad och lite irriterad. Det fanns uppenbara standardformuleringar som var skrivna för att se personliga ut. Sånt går normalbegåvade människor inte på…



  6. Mats Lindborg den 27 maj, 2010 kl 01:04

    Hej!
    Jag förstår och håller med, ingen vill bli tilltalad som i direktreklamen, med en lucka där ens namn är ifyllt, på låtsatsvänmanér.

    Jag har skickat ut ca 30 mejl till bloggar jag läser och gillar, men några har jag ingen relation till och då blir det svårare att hitta ett personligt tilltal, som man ändå alltid söker för att det är trevligare. Kanske jag skulle låtit bli att skicka till dem.

    Integritet och kontakt mellan bloggare och pr-byråer är intressanta men inte alltid så enkla frågor.

    Jag hoppas kunna bidra med något som du verkligen har nytta av om jag hör av mig igen.
    Mvh
    Mats Lindborg



  7. Marcus Almgren den 27 maj, 2010 kl 06:12

    Shit, den här bloggen har verkligen allt. Nu också en livs levande pudel! Lysande.



  8. Andreas Ekström den 27 maj, 2010 kl 07:01

    Indeed!



Lämna en kommentar





Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.